nourelhope
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

nourelhope

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

حوار مع سوما

كاتب الموضوعرسالة
نور الاسلام
Admin
نور الاسلام

حوار مع سوما Empty
مُساهمةموضوع: حوار مع سوما   حوار مع سوما Icon_minitimeالأحد أبريل 29, 2007 1:02 pm

حوار مع سوما Tafaneen_04هي "أسماء سعيد" بنت دار الأوبرا المصرية (سوليست) بفرقة "سليم سحاب"، انضمت إلى فرقة نجوم الأوبرا، وشاركت في العديد من الحفلات والمناسبات الرسمية وتبناها المنتج "نصر محروس" لكن هل تصبح بديلة لـ"شيرين"؟... إنها المطربة "سومة".

كيف تم لقاؤك بالمنتج "نصر محروس" واقتناعه بك؟

الموسيقار الراحل "حسن أبو السعود" هو اللي عرفني به، وقال لي عايز أسمع صوتك فغنيت أغنية "صبران" لـ"فايزة أحمد"، أعجب بصوتي وبعد حوالي شهر اتصل بي ومضى عقد معايا و"نصر محروس" كان بيبحث عن صوت حلو يحقق منه نجاح فني وتجاري في نفس الوقت وهو من المنتجين اللي بيهتم جدا بالصوت وليس أي شيء آخر.

"نصر محروس" اختار لك اسم "سومة"... هل ماخفتيش من المقارنة باسم كوكب الشرق "أم كلثوم"؟

أنا كنت قلقانة في الأول لكن وجدنا إنه اسم قريب لاسمي الحقيقي "أسماء" ومستحيل المقارنة بأي شكل من الأشكال بالسيدة "أم كلثوم".

بعد كده ظهرت "سومة التونسية" هل ده ضايقك بسبب الخلط عند الجمهور؟

أنا ظهرت من قبل "سومة التونسية" لكن اللي مضايقني إن الناس فاكرة إني مش مصرية لكن الجمهور بقى عنده وعي ويقدر يميز الأصوات والأسماء وأنا مش خايفة من الزحمة.

الدويتو مع "بهاء سلطان" حقق لك شهرة كبيرة هل الشكل ده بقى قريب من الناس؟

أنا بحب الدويتو من أيام الأوبرا ولما قدمته مع "بهاء" ماكنش فيه دويتو على الساحة والفكرة اتقدمت بشكل كويس من كلام ولحن وتصوير، وأي مطرب دلوقت بيحب يعمل دويتو بدليل "إيهاب توفيق" و"مدحت صالح هيعملوا" دويتو مع بعض.

هل "سومة" قادرة على الدخول في منافسة مع "إليسا" و"نانسي عجرم" و"هيفاء"؟

أنا عايزة أنافس نفسي وعايزة أقدم أغاني متميزة عنهم وأنا بحب "نانسي بشقاوتها" و"إليسا" بإحساسها لكن "هيفاء" روحها فقط.

أغنيتك (ماقدرش أقول) أغنية فيلم "90 دقيقة" نجحت.. هل أغاني الأفلام بتنجح لأن كلماتها بتكون مكتوبة كويس؟

أغنية الفيلم أصبحت نوعا من أنواع الدعاية للفيلم وتحكي قصة الفيلم والناس بتحب الفيلم من الأغنية علشان كده بتعلق معاهم ونفسي أقدم تاني أغاني في الأفلام.
https://nourelhope.variousforum.com
نور الاسلام
Admin
نور الاسلام

حوار مع سوما Empty
مُساهمةموضوع: رد: حوار مع سوما   حوار مع سوما Icon_minitimeالأحد أبريل 29, 2007 6:58 pm

دى هديه منى ليكمحوار مع سوما 1
https://nourelhope.variousforum.com

حوار مع سوما
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-